In fiecare farfurie, o minunatie

Pagina cu bauturi

Vodka

8 Lei Absolut 40% 50ml

Votca (din rusă Водка, Vodka, în trad. „apșoară”) este una din cele mai cunoscute băuturi alcoolice distilate. Este un lichid transparent ce conține apă și etanol purificat prin distilare — uneori distilare multiplă — de la o substanță fermentată din cartofi, cereale (de obicei grâu sau secară) sau sirop de sfeclă de zahăr, plus o cantitate nesemnificativă de alte substanțe, precum arome sau impurități. Votca are de obicei un conținut alcoolic de la 35% până la 50% alcool pe volum. Votca clasică rusească, lituaniană și poloneză are 40%. Această măsură poate fi atribuită standardelor Rusiei pentru producția votcii introduse în 1894 de Alexandru al III-lea. Conform muzeului de votcă din Moscova, Dmitri Mendeleev, renumit chimist rus, a descoperit că procentajul perfect este de 38%[1]. Totuși, de când de pe vremea lui băuturile alcoolice erau taxate pe bază de tărie, procentajul a fost rotunjit la 40, pentru a face mai simplă calcularea taxei. La tării mai mici decât 38–40, votca băută simplu (fără gheață, sau neamestecată cu alte lichide) are gust apos; la tării mai ridicate, gustul acesteia dă senzație de ardere. Unele guverne stabilesc ca și conținutul minim de alcool la băuturi să se numească „votca”. Spre exemplu, Uniunea Europeană stabilește un minim de 37,5% de alcool pe volum. Deși votca este tradițional băută simplu în Europa de Est și în țările din „centura de votcă”, popularitatea ei prin alte părți se datorează folosirii acesteia în cocktailuri precum Bloody Mary, votca martini și altele. Conform DEX online, cuvântul votcă are ca variante substantivele vodcă și vutcă. Forma de plural este „votci”, iar cea de dativ-genitiv este „votcii” (nu „votcăi”).


7 RON Finlandia 40% 50ml

În lungile ierni arctice, când până și renii îngheață, tot ce le rămâne de făcut finlandezilor e… Finlandia. Au descoperit asta în 1970, când s-au inspirat dintr-o populară băutură națională (Koskenkorva Viina) și au creat vodka Finlandia. Cuvântul cheie pentru vodka Finlandia este puritatea. Apa provine dintr-un izvor format în era glaciară și este atât de curată încât compania se mândrește că nici nu trebuie s-o filtreze. Orzul din care se distilează Finlandia se coace în aerul pur din nord, sub soarele care nu apune niciodată în cele 73 de zile de vară finlandeză. Sticla de Finlandia este una dintre creațiile de frunte ale celebrului sculptor și designer Tapio Wirkkala. Pentru ca și conținutul să fie tot de excepție, vodka Finlandia este rafinată printr-un proces de distilare continuă care cuprinde 200 (!!!) de etape. Datorită distilării complexe, vodka Finlandia are un gust pur, fin, dar nu și un parfum expresiv. De aceea, în afară de vodka Finlandia Classic, spiritul nordului a lansat seria Fusion, în care vodka de cristal este combinată cu diverse arome: merișor, lămâie verde, mango, fructe de pădure, grapefruit


5,5 RON Stalinskaya 40% 50ml

Istoria vodcii Nimeni nu poate spune cu siguranță unde s-a făcut prima oară vodcă. Rușii, polonezii, ba chiar și ucrainienii sau scandinavii își dispută paternitatea acestei băuturi. Cert e că numele vine de la diminutivul cuvântului slav voda (apă) și e inspirat de latinescul aqua vitae, numele generic al băuturilor alcoolice tari în Evul Mediu. Dar hai să cădem de acord cu legendele și să zicem că rușii au fost primii care au produs vodcă. Ironic e că ei au aflat de alcoolul distilat de la ambasadorii genovezi, care în 1386 i-au adus la Moscova marelui duce Dmitri Donskoi un strop de aqua vitae. Nobilul a reținut că darul era folosit pe post de medicament și a început să se trateze zilnic cu licoarea bine gradată. În 988, Vladimir I, marele duce al Kievului a decis că e timpul să-și convertească supușii la una dintre marile religii monoteiste care stăpâneau pe atunci lumea. I-a chemat întâi pe rabini, dar nu i-a plăcut că evreii nu aveau (pe atunci) propria lor țară. Când a auzit de la imami că Islamul interzice alcoolul, ducele a fost și mai nefericit. Abia când preoții i-au spus că vinul e la mare cinste în ceremoniile creștine s-a hotărât înălțimea sa. Și uite așa, stimulați de tulburelul de împărtășanie, au pornit-o slavii pe calea cea dreaptă. Legenda spune că în 1430, călugărul Isidor de la mânăstirea moscovită Chudov a inventat prima rețetă de vodcă rusească. Pe atunci cunoscută drept “vin de pâine” (datorită grâului din care era distilată), noua băutură a devenit rapid un monopol imperial, doar țarul și boierii cu permise speciale putând să o producă. Ivan al-IV-lea cel Groaznic a profitat de setea rușilor și a deschis în 1533 primul kabak (cârciuma țarului). Kabak-urile erau singurele locuri de unde oamenii de rând puteau să-și cumpere tăria. Timp de secole țarii au continuat să controleze producția de vodcă. La un moment, taxele pe această băutură însemnau cam 40% din totalul veniturilor statului. De abia în secolul XIX monopolul guvernamental a fost înlăturat, iar băutura de venit accesibilă tuturor.


7 RON Smirnoff 40% 50ml

Puține băuturi alcoolice au o istorie atât de zbuciumată și un prezent la fel de glorios. Tăria despre care gigantul Diageo declara în 2006 că e cea mai bine vândută din lume a fost făcută prima dată la Moscova, în jur de 1860, de către Piotr Smirnov. Istețul rus a promovat filtrarea prin cărbune, dar a fost și primul care a folosit reclama în ziare sau sponsorizările pentru biserică, doar-doar s-o înmuia asprimea cu care clericii înfierau pasiunea pentru vodkă. Când compania a fost preluată de Vladimir, fiul lui Piotr, se produceau deja patru milioane de lăzi pe an. Revoluția din Octombrie a izgonit familia Smirnov în Polonia, unde au înființat o noua distilerie sub franțuzitul nume de “Smirnoff”. Inspirați de noua grafie, rușii au mai deschis în 1925 la Paris o a doua fabrică. După multe vânzări și revânzări, marca Smirnoff ajunge în 1997 în proprietatea liderului mondial al băuturilor alcoolice Diageo. Gigantul ajunge să se judece cu descenții lui Piotr Smirnov, care începuseră să producă “the only real Smirnov” în Ucraina. În 2006, se ajunge la o înțelegere între cei doi maeștrii ai vodcii, rușii continuând să producă “Smirnov”, în timp ce Diageo a rămas pe “Smirnoff


25 RON Belvedere 40% 50ml

Vodka Belvedere. Luxul polonez După 600 de ani de “studiu”, polonezii au meșteșugit în 1996 o adevărată capodoperă. I-au zis Belvedere și au lansat-o pe piața mondială ca prima vodkă super premium, dedicată celor mai exigenți degustători. Belvedere e făcută exclusiv din cea mai bună secară poloneză și e distilată de patru ori pentru a atinge echilibrul perfect între aromă și puritate. Colecția Belvedere Luxul începe cu Belvedere Vodka, o băutură catifelată cu vagi arome de vanilie și piper alb. Această vodkă e disponibilă și în ediția limitată Belvedere Silver Bottle. Belvedere Intense se laudă cu o tărie superioară de 50% și o aromă mai puternică, în care apar note de caramel, mirodenii și ciocolată amăruie. Ca orice tărie destinată cocktail-urilor fițoase, Belvedere produce și vodkă infuzată cu diverse arome de fructe. Paharul tău abia așteaptă să se lase vrăjit de Belvedere Pink Grapefruit, Black Raspberry, Orange și Citrus. Regina vodcii aromate e însă Belvedere IX, care e parfumată cu nouă ingrediente care de care mai surprinzătoare: guarana, ghimbir, ginseng, iasomie, frunze de scorțișoară, migdale, eucalipt, cireșe negre și suc de Acai



Gin

8 RON Beefeater 40% 50ml

Ginul iși are originea în Olanda, în secolul XVII. Realizarea lui este adesea atribuită doctorului Franciscus Sylvius. Era vândut în farmacii și utilizat în tratarea afecțiunilor renale și gastrice, lumbago, calculilor și gutei. S-a răspândit în Anglia după ce Wilhelm al III-lea de Orania a fost încoronat în urma Revoluției Glorioase. Ginul a devenit foarte popular în Anglia după ce guvernul a permis producția de gin fără autorizație impunând, în același timp, taxe foarte mari băuturilor importate. Aceasta a creat o piață pentru alcool de proastă calitate, nepotrivit fabricării berii. Fiind foarte ieftin a devenit popular în rândul săracilor. Până în 1740 producția de gin a crescut de șase ori mai mult decât cea de bere. Din 15 000 de localuri din Londra, mai mult de jumătate vindeau gin. Berea își menținea, totuși, reputația deoarece fermentația alcoolică era mai sigură decât apa contaminată. Ginul era, prin urmare, blamat pentru problemele medicale și sociale pe care le cauza. Reputația celor două băuturi a fost descrisă de către William Hogarth în gravurile Beer Street și Gin Lane.


6 RON Wembley 40% 50ml

Cum se face ginul Pe scurt, ginul se face din alcool pur aromat cu ienupăr. În Anglia, alcoolul e distilat din grâu sau secară în coloane de distilare. Belgienii și olandezii obțin alcoolul pentru “jenever”, varianta locală a ginului, în alambicuri tradiționale din vin de malț (un amestec de orz malțificat, grâu, porumb și secară). Pe lângă ienupăr, ginul mai poate fi aromat, în funcție de rețeta secretă a producătorului, cu scorțișoară, coriandru, coajă de portocală, șofran, nucșoară și multe altele.



Vermut

7 RON Martini alb 16% 50ml

Totusi, istoria considera ca adevaratul inventator al bauturii este un tanar italian, Benedeto Karrpano Antonio, din Torino, care, preocupat de obtinerea vinurilor din struguri selectionati de el, a avut ideea sa le asocieze cu aroma ispititoare a unor plante gasite pe povarnisurile de la poalele Alpilor. La baza acestora sta pelinul. A rezultat o bautura de succes, careia - nu se stie de ce - i-a dat numele de vermouth, nume ce a ramas consacrat, odata cu reteta, pastrata multa vreme secreta. Karrpanio a reusit sa fabrice bautura, dar n-a reusit sa faca din asta o afacere. N-avea stofa de bussinesman. Stofa o aveau posesorii de capitaluri si marii producatori de vinuri. Ei au transformat ideea in afacere, iar afacerera in alte afaceri din ce in ce mai prospere. Fiecare producator de vermut a inceput sa-si faca propria reteta. Cati producatori, atatea amestecuri savante de vinuri, de ierburi, flori si frunze. Pelinul a ocupat totdeauna un loc de baza, iar, de aici incolo, demara fantezia fiecaruia din cei care doreau sa-si faca propriul brand: musetel, menta, oregano, coada soricelului, soc negru, nucsoara, plus altele, ramase secrete pana astazi.


7 RON Martini Extra Dry 18% 50ml

Cea mai mare parte a oamenilor inteleg prin Martini un cocktail ce include dry vermouth si gin (substituit uneori cu vodca), insa, aceasta bautura ascunde de fapt un intreg univers. Martiniurile, a caror defi nitie pleaca din vremea celor doi pionieri ai bartendingului, profesorul Jerry Thomas si Harry Johnson, au ajuns astazi sa fie o categorie de cocktailuri ce pot contine diverse ingrediente, cum ar fi fructe proaspete, fresh juice-uri si chiar ingrediente de bucatarie, dar care au un numitor comun: paharul Martini, denumit si cocktail glass. Predecesorii acestei categorii sunt cocktailurile Martinez si Manhattan, insa paternitatea Martini-ului este controversata. Urmarind istoria cocktailurilor si tinand cont de faptul ca la vremea respectiva vermouth-ul era ingredient definitoriu pentru cocktailuri, putem acorda credit companiei italiene Martini & Rossi Vermouth Co., care a introdus vermouth-urile in SUA. In 1896, pe aceasta piata intra si vermouth-urile frantuzesti, prin compania Noilly Prat, ce a patentat dry vermouth-ul.


7 RON Martini rosu 16% 50ml

Martini Rosso este o marca de vermut italian, de asemenea, numit de obicei "vermut dulce". Acesta este cel mai des utilizat in Cocktail-uri Manhattan din America de Nord, deși în Italia este mai frecvent servit pe gheață cu o poftă de mâncare de portocale.



Whisky

8 RON Johnnie Walker red label 40% 50ml

Scotch-ul numărul 1 al lumii s-a născut în 1820 în orășelul scoțian Kilmarnock la băcănia condusă de un puști de 15 ani, orfan de tată, pe nume John Walker. Băiatului nu-i plăceau whisky-urile single malt din prăvălia sa, așa că a început să le amestece până a descoperit un blended Scotch pe gustul tuturor mușteriilor săi. Cu el a sărbătorit venirea pe lume a fiului său Alexander, cel care avea să facă din numele de Walker o legendă. Johnnie Walker Red Label Iată-l pe cel mai vândut blended Scotch din lume. Secretul e mariajul dintre whisky-urile mai delicate de pe coasta de est a Scoției și cele intense, cu aromă de fum de turbă din vest. Aroma sa de mirodenii și vanilie prefațează un gust de chilli dulce care e încoronat de finișul cu note de fum. Personalitatea discretă a lui Johnny Walker Red Label îl recomandă pentru diverse mixuri.


15 RON Johnnie Walker black label 40% 50ml

Capodopera Master Blender-ului de la casa Walker înglobează peste 40 de feluri de whisky vechi de minim 12 ani, printre care Glendullan cu gust de fructe, Mortlach opulent, Talisker plin de naturalețe și Camerton Brig frumos vanilat. Whisky-ul favorit al lui Winston Churchill se lansează cu arome de miere, malț și portocale, pentru a seduce apoi cu un gust îndrăzneț de fructe și vanilie. Finișul e lung și condimentat, cu note de fum, sherry și stafide


12 RON Chivas regal 12 yers 40% 50ml

Whisky- definitie dupa nomativa EU 110/2008 Este un distilat obtinut din malt de cereale si apa cu o concetratie maxima de alcool de 94,8%, care a maturat cel putin timp de 3 ani in butoaie cu un volum de maxim 185 galoane (700,3 litri) si care are un continut minim de alcool de 40% Acestea sunt criteriile care se impun a fi indeplinite de whisky-urile comercializate pe teritoriul Uniunii Europene


11 RON Jack Daniels 40% 50ml

Regele bourbon-ului, Jack Daniel’s Tennessee whiskey Jack Daniel’s e fără îndoială cel mai faimos whiskey american făcut vreodată. Acest tip de bourbon e distilat în Tennessee, în districtul Moore, care, culmea, e un “dry county” (o zonă administrativă care interzice vânzarea de băuturi alcoolice). Jack Daniel’s Old No 7 este exemplul clasic de Tennessee whiskey, filtrat prin cărbune de arțar, de la care își ia dulceața specifică. Gentleman Jack e un whiskey mai corpolent, fiind singurul bourbon din lume filtrat de două ori prin cărbune de arțar. Doar unul dintr-o sută de butoaie e plin cu bourbon demn să fie numit Jack Daniel's Single Barrel Tennessee Whiskey. De aceea, fiecare vintaj din nobila băutură alcoolică surprinde cu interpretări noi ale clasicelor note de stejar ars, vanilie și caramel.


8 RON J&B Rare 40% 50ml

Numele i se trage de la un italian, Justerini, care a venit în 1749 la Londra să curteze o divă a operei. Curând însă el s-a amorezat de whisky-uri și a deschis cu partenerul său englez un magazin în Pall Mall. B-ul a apărut 80 de ani mai târziu, când Alfred Brooks a cumpărat jumătatea amicului britanic al lui Justerini. Publicitatea îl vinde drept sufletul petrecerii și pentru că J&B invită 42 de whisky-uri la cheful din sticla sa verde. Aroma de fructe și culoarea deschisă și-o ia J&B de la whisky-urile de malț din Speyside. Acestora li se adaugă whisky-uri fine de cereale, care dau acestui blended Scotch un gust delicat.


16 RON Islay Mist (single malt) 40% 50ml

Un Islay condus amestec whisky, temperarea de fum a malturi insula cu whisky de pe continent. Povestea Islay Mist incepe cu ziua de naștere a 21-a primei Domnului Margadale, Laird din Islay. Un amestec special a fost produs de ocazie și care a servit ca sursă de inspirație pentru Islay Mist.


19 RON Glenmorangie (single malt) 40% 50ml

Single Malt Se intelege un whisky fabricat exclusiv din malt de orz si care provine dintr-o singura distilerie. Pe eticheta sticlei veti gasi intotdeauna denumirea disitleriei. Pentru a da un gust uniform unei marci de sigle malt, se amseteca butoie cu vechimi diferite ale aceleiasi distilerii. Vechimea inscrisa pe eticheta sticlei indica totdeauna vechimea malt-ului celui mai tanar. Uimitoare la această marcă de whisky scoţian este incredibila bogăţie de arome. Un studiu foarte serios a relevat prezenţa a 140 de arome distincte în single malt-urile Glenmorangie. Glenmorangie Original te copleşeşte cu arome florale şi fructate. Sunt la ele acasă tonurile de mandarine, lămâie, mere, pere, dar şi nuanţele de vanilie, bergamote şi narcise. Gustul mătăsos debutează cu senzaţii de piersici, mandarine şi vanilie, apoi evoluează spre un tărâm stăpânit de adieri de nucşoară, cocos şi migdale. În Gaelic, Lasanta înseamnă „căldură şi pasiune”. În Glenmorangie Lasanta, aceste senzaţii sunt date de aromele de stafide scăldate în ciocolată, miere şi caramel. Cu puţină apă, aromele explodează în adieri de curmale, caise caramelizate, ulei de alune şi sherry. După zece ani de învechire, gustul e o simfonie de sherry, stafide, portocale, alune şi mirodenii.


17 RON Macallan (single malt) 40% 50ml

Una dintre cele mai populare distilerii din lume, în ultimele patru decenii, Macallan a construit, probabil, cea mai bună reputație pentru malt whisky de calitate și este cel mai căutat-după whisky pentru colecționari. Expresii rare pot schimba mâinile de mii de lire sterline și a prețurilor pentru aceste sticle sunt în continuă creștere. Macallan construit rep sale de invidiat


17 RON The Glenlivet (single malt) 40% 50ml

Acum mai bine de 200 de ani, într-o vâlcea („glen”) pierdută în sălbăticia Speyside-ului scoţian, George Smith se apuca să distileze whisky-ul care avea să schimbe legile imperiului britanic. Licoarea născută în paradisul distilatorilor ilegali (doar în zona Glenlivet erau 200 de alambicuri ilicite) a ajuns repede celebră printre nobilii din Edinburgh. Până şi regele George al IV-lea a dorit s-o guste când a vizitat Scoţia în 1822. Impresionat de calitatea băuturii domnului Smith, regele a modificat Legea Accizelor, reducând uriaşele taxe pe alcool care-i obligaseră pe scoţieni să producă whisky la negru. Printre primii producători intraţi în legalitate a fost tocmai domnul Smith, care a fondat în 1824 distileria Glenlivet.


9 Jameson

Deși născut în Scoția, John Jameson a renunțat la single malt-uri și și-a căutat succesul în țara whiskey-ului pure pot still, Irlanda. Prin 1780, încrezător în deviza familiei (Sine metu - Fără frică), el își face curaj să deschidă o distilerie într-un Dublin plin de producători de whiskey. Grație atenției cu care Jameson alegea doar cele mai bune ingrediente, licorile sale devin repede celebre. Tot atunci, după multe încercări, scoțiano-irlandezul descoperă că whiskey-ul capătă mai multă finețe dacă este distilat de trei ori.



Aperitive

9 RON Bitter Campari 28.5% 50ml

Campari – este o bautura alcoolica de provenienta italiana, se prezinta cu gust amarui, aroma specifica; se recomanda si se serveste ca aperitiv in structura meniurilor si in combinatie cu alte bauturi. Se serveste rece, cu cuburi de gheata in pahare aperitive.


8 RON Fernet Branca 40% 50ml

Fernet Branca este un amar , aromatic spirit din Italia . Acesta a fost inventat în Milano în 1845 de către italian Maria Scala ca un medicament de stomac. Ea a devenit Maria Branca prin căsătorie, iar numele produsului a fost născut. De atunci, Fratelli Branca distilerie produce bautura dupa o reteta secret de familie cu 27 de plante de pe cinci continente. Potrivit producătorului Fernet Branca include aloe din Africa de Sud, rubarba din China, gențiană din Franța, galangal din India sau Sri Lanka, musetel din Italia și Argentina, șofran , smirnă și flori de soc . Acesta este în vârstă de cel puțin un an în butoaie de stejar. Conținutul de alcool este de 39 sau 40% în Italia și 43% în Austria.


5 RON Tequila Camino Real Gold 40% 30ml

Istoria băuturii este incertă. Se consideră că tequila se prepara în Mexic, mai exact în zona din apropierea orașului Tequila, cu mult înainte de sosirea conchistadorilor spanioli în jurul anului 1520. Numele pe care îl avea băutura atunci era "octal", iar spaniolii au fost atrași de ea în momentul în care și-au terminat toate rezervele lor de băuturi tari. Băștinașii fabricau 'tequila' dintr-o plantă asemănătoare cu cactusul din familia Agavaceae. Oficial, tequila, așa cum este cunoscută astăzi, a fost produsă în secolul al XVI-lea. Consumul a crescut și în secolul al XVIII-lea a început producția băuturii în mod industrial. Primul producător oficial al tequilei, a fost José Cuervo, care, în 1758 a obținut de la regele Spaniei dreptul de a cultiva plantele necesare și de a produce și comercializa băutura.[necesită citare] Tequila a cîștigat importanță națională abia în timpul revoluției Mexicane, la începutul secolului al XX-lea, cînd a devenit un motiv de mîndrie și un simbol al identității naționale.[necesită citare] Un alt moment de creștere al notorietății băuturii a apărut în perioada prohibiției, odată cu interzicerea importului de băuturi alcoolice din Mexic în Statele Unite.



Bere

8 RON Heineken 400ml

În toată lumea 20.000 de feluri de bere sunt îmbuteliate în 180 de feluri, de la normală, slab alcoolizată, pils, amară, cremă de bere și bere neagră. Chinezii au produs berea numită ‘Kui’ cu aproximativ 5.000 de ani in urmă. În Mesopotamia, o tabletă de lut veche de 4.000 de ani indică faptul că meseria de berar era una foarte respectată și că cei mai buni berari erau femei. In vechiul Babilon, femeile berar erau de asemenea și preotese. Zeițele Siris și Nimkasi erau patroanele berii, iar unele tipuri de bere erau rezervate exclusiv unor ritualuri divine. În 2100 î.Hr. Hammurabi, al 6-lea rege al Babilonului, a inclus reglementări privind activitatea tavernelor in marele lui cod de legi. Aceste reglementări aveau în vedere distribuția berii și erau creeate astfel încât să protejeze consumatorii. Pedeapsa prevăzută pentru vânzarea unei cantități mai mici decât cea menționată era înecul, ce s-a dovedit o metodă eficientă pentru prevenirea repetării infracțiunii.


7,5 RON Heineken 330ml

Regina Elisabeta, în timp ce călătorea prin țară, trimitea întotdeauna curieri înainte pentru a degusta berea locală. Dacă aceasta nu se ridica la standardele necesare o rezervă era trimisă imediat din Londra către ea. Tatăl lui William Shakespeare a fost degustător de bere sau “conner”. Acesta testa berea turnând o parte pe o bancă, așezându-se apoi pe aceasta în timp ce termina restul berii. Dacă era zahăr in bere sau dacă nu era pură pantalonii din piele pe care îi purta aveau să se lipească de bancă după jumătate de oră. La sfârșitul secolului 17, alocația săptămânală pentru elevii de toate vârstele de la o școală din Anglia consta în 2 sticle pe zi. Berea era mult mai sigură și mai bună la gust decât apa potabilă disponibilă, care adesea provenea din râuri poluate. Berea era de asemenea comună la locul de muncă. Omul de stat și de știință, Benjamin Franklin, care a trăit în Londra între anii 1757-1774, a înregistrat consumpția zilnică de bere într-o tipografie din Londra ce a vizitat-o. Fiecare dintre angajați consumau o halbă înainte de micul dejun, o halbă între mic dejun și prânz, o halbă la prânz, o halbă la ora 6 și o halbă când terminau lucrul.


7.5 RON Silva Blonda 500ml

Despre nere O veche tabletă, acum în păstrare la Muzeul Metropolitan din New York, descrie berea babiloniană ca fiind o bere neagră, bere deschisă, bere roșie, bere cu trei straturi, bere cu cap, bere fără cap, etc. Se mai menționează faptul ca berea era băută printr-un pai, iar în cazul familiei regale un pai aurit, destul de lung încât să ajungă de la tron la un container mare de bere ținut în apropiere. Acum 5.000 de ani, în Egipt, berea era un important aliment în dieta zilnică. Oamenii se strângeau să bea în “case ale berii”. Berea era băutura națională a țării, un aliment de bază ce își găsea loc atât în meniul nobilimii cât și în cel al oamenilor de rând (fellah). Pe lângă faptul că era o băutură, berea era folosită și ca medicament. Un document medical care a fost scris în jurul anului 1.600 î.Hr. listează 700 de rețete, din care în jur de o sută conțin cuvântul “bere” . În 1996 berăria Courage Brewery din Newcastle, Anglia, a îmbuteliat 1.000 de sticle de bere blondă, denumită Tutankhamun Ale după o rețetă veche de 3.200 de ani, găsită în Templul Soarelui Reginei Nefertiti. Prima dintre sticle a fost vândută, mai târziu, la licitație cu 1.000$. Egiptenii obișnuiau să aprovizioneze morții cu mâncare și bere. Un vechi mormânt egiptean poartă inscripția : ”…satisface spiritul său cu vită și pasăre, pâine și bere”. În tavernele din Egipt, cel mai folosit toast era “Pentru stafia ta!”. Se spune că egiptenii sunt cei care i-au învățat pe greci să facă bere.


7.5 RON Silva Bruna 500ml

Dupa ce a analizat 40 de marci de bere din intreaga lume, o echipa de cercetatori de la Universitatea din Valladolid (Spania) a decoperit ca berea neagra contine mai mult fier liber decat cea blonda si sortimentele fara alcool. Fierul este esential pentru organismul uman, dar ajuta si la oxidarea compusilor organici care dau savoare acestor bauturi. Potrivit analizei realizate de oamenii de stiinta spanioli, berea neagra contine, in medie, 121 ppb (parti per miliard) fier liber, in timp ce berea blonda nu are decat 92 ppb, iar cea fara alcool 63 ppb. Diferentele se datoreaza, in mare parte, procesului de productie sau materiei prime utilizat, potrivit flu.ro. Din berea blonda, fierul atat de util pentru organismul uman se pierde in timpul etapei de filtrare, unde se intrebuinteaza un tip de roca denumita pamant diatomaceu - aceasta roca absoarbe fierul, cauzand scaderea concentratiei. Berile fara alcool sunt supuse unor procese de evaporare, pentru indepartarea alcoolului, aceste operatiuni ducand si la pierderea fierului.


7 RON Ciuc 500ml

Berea este o băutură alcoolică obținută din 4 produse naturale: drojdia de bere, malț, hamei și apă. Aceasta are aproximativ 5% alcool; așa-numita bere fără alcool are între 0 și 0,5% alcool. Temperatura ideală de consumat berea este cuprinsă între 6 și 8 °C. De obicei energia berii provine din grâne, dar poate să vină și din energia cartofilor sau a mazării. Se poate spune că și japoneza sake se poate încadra în definiția berii. În Rusia, berea se încadrează oficial la categoria băuturilor non-alcoolice.[


7 RON Ciuc Radler 500ml

ISTORIA RADLER Povestea Radler începe în 1922 când Franz Xaver Kugler, proprietarul unui pub din Munchen a inventat băutura. Pasionat de ciclism, F. Kugler a construit o pistă pentru biciclisti din Munchen până la localul său, Kugler-Alm. Se spune că, într-o zi torida de iunie, la Kugler-Alm s-au oprit peste 13.000 de biciclişti şi au comandat o cantitate mult prea mare de bere faţă de stocurile lui Kugler. Acesta şi-a adus aminte că are câteva sute de sticle de limonadă în pivniţă. Pentru a face faţă situaţiei, proprietarul Kugler-Alm a amestecat bere cu limonada. Rezultatul? O băutură făcută special pentru biciclişti, care să le potoleasca setea, mai slab alcoolizată, pentru ca aceştia să se poată întoarce în siguranţă acasă. Mândru de noua băutură, domnul Kugler a numit-o Radlermass: Radler însemnând biciclist în germană, iar Mass 1 litru de bere


6,5 RON Golden Brau (fara alcool) 500ml

Berea fara alcool este o varianta de bere ce contine apa, malt si hamei. Desi cantitatea de alcool in acest tip de bautura ar trebui sa fie zero, in general berile fara alcool au 0.1 – 0.5% alcool. Anumite tari dispun de legi foarte precise care reglementeaza denumirea berii in functie de cantitatea de alcool (ABV –Alcohol By Volume). Astfel, in Marea Britanie, termenul « Bere fara alcool » (“alcohol free » sau “no alcohol” se aplica doar pentru o concentratie de alcool sub 0.05%. Alte variante de beri cu continut redus de alcool cuprind : berea dezalcoolizata (ABV : 0.05-0.5%), sau berea cu continut redus de alcool (berea Low alcohol : ABV : 0.5-1.2%).


12 LEI Weihenstephaner nefiltrata

Berea port-drapel a Berariei de Stat Bavareze. Bere speciala de grau, cu un gust si o aroma fina de grau si drojdie. Aspect tulbure, culoare aurie, spuma consistenta de culoare alb zapada, arome de banana, cuisoare si alte condimente, consisten?a apoasa, o bere revigoranta. Recomandata sa insoteasca celebrii carnati de vitel, o specialitate din Freising sau cu Weisswurst, carnatii albi bavarezi.


12 LEI Weihenstephaner Black 500 ml

E o bere bavareza nefiltrata (hefe) (si) din grau (weizen), bruna (dunkel), de o culoare caramel, mai deschisa decat sa zicem Silva (ca sa nu vorbim de Ursus Black). Face o spuma frumoasa, alba, persistenta si fina. In nas aduce a banana, piper, grau si drojdii fine, iar gustul condus de o carbonatie echilibrata, ofera treburi interesante gen guma turbo si banana, cu o textura cremoasa, impresii amarui in atac, dar moderate de note dulci, fructate, lasa pe palat o scurta idee de inconsitenta apoasa, dar recupereaza rapid intr-un final la fel de interesant ca tot drumul senzorial de pana acum, cu tuse sarate, painoase, ca de covrigi de Buzau (care ar fi merge nemaipomenit cu dulceata asta de bere) si ceva condiment intepator- cuisoare.


12 Lei Amstel 330 ml

Amstel este un râu din Țările de Jos, care curge prin orașul Amsterdam. Numele râului provine de la Aeme stelle, care în olandeza veche înseamnă „zonă plină de apă”. Râul este traversat de celebrul pod Magere Brug din Amsterdam, precum și de Blauwbrug, Hoge Sluis și Berlagebrug. Pe malurile sale se află Stopera, clădirea primăriei, opera și teatrul Carré. Un concert transmis de televiziunea națională are loc anual de Bevrijdingsdag (Ziua Eliberării) pe râu. Tot anual, au loc cursele de canotaj Capul Râului Amstel și Heineken Roeivierkamp. Râul face parte din ruta Paradei Canalului, parada homosexualilor din Amsterdam, efectuată cu care plutitoare. Berea Amstel a fost botezată tot după el. Fabrica de bere Amstel, ca și multe altele, se afla în apropierea râului Amstel și folosea apa curată din râu pentru a produce berea.



Digestive

17 RON Cognac Lheraud VSOP 40% 50ml

Dacă vrei să faci coniac, nu ai voie să cultivi decât decât șase soiuri de struguri: Colombard, Folle Blanche, Montils, Ugni Blanc, Sémillon și Folignan. Acestea au fost alese pentru că produc vinuri potrivite pentru distilare: aciditatea mare le conservă în mod natural pe timpul iernii, iar conținutul scăzut de alcool facilitează concentrarea aromelor din vin. După cules, strugurii sunt băgați imediat la stors, pentru a se limita oxidarea care ar dăuna fineții coniacului. Odată obținut mustul, vinificația poate începe. Acest proces e supravegheat foarte atent, fiindcă legea franceză interzice adăugarea de zahăr sau dioxid de sulf care să elimine bacteriile nedorite. Fermentarea are loc în două etape. Pentru faza alcoolică, se folosește specia de drojdie Saccharomyces cerevisiae, care convertește zahărul din struguri în alcool și produce compușii volatili care dau aromă coniacului. Prin fermentația malolactică, bacteria Oenococcus oeni transformă acidul malic în acid lactic, reducând aciditatea vinului și garantând un distilat mai rafinat. Acum trecem la obținerea de eau-de-vie, obligatoriu folosind metoda de dublă distilare numită repasse (recirculare). Pentru asta, esențial e alambicul de aramă de tip Chanterais, încălzit la foc deschis, așa cum cere legea.


17 RON Cognac Hennessy VS 40% 50ml

Cei șase magnifici În Grande Champagne e făcut cel mai bun coniac, excepțional de fin și cu un buchet floral impresionant. Pentru a atinge perfecțiunea, el trebuie îndelung învechit în butoaie de stejar. Distilatele din Petite Champagne se aseamănă cu cele produse în Grande Champagne, nefiind totuși la fel de rafinate. Borderies, cel mai mic cru, produce un coniac delicat, cu aromă de violete, care atinge perfecțiunea după o învechire mai scurtă. Distilatele din întinsa Fins Bois sunt rotunde, suple, se maturizează repede și au o aromă care amintește de strugurii proaspăt presați. Tot rapid ating perfecțiunea și coniacurile din Bons Bois și Bois Ordinaires, ultimile remarcându-se printr-un caracter mai rustic.


10 RON Brandy Metaxa ***** 38% 50ml

Grecia e cunoscută în toată lumea şi printr-o excelentă băutură de culoare aurie, cu numele de Metaxa. Această specialitate tipic grecească se produce prin distilarea vinului obţinut din struguri foarte copţi, cu un conţinut ridicat de zahăr. După o perioadă de maturare, alcoolul este amestecat cu vinuri de arhivă de tip muscat şi cu un extract special din plante aromatice şi petale de trandafir. Compoziţia acestui amestec este un secret al producătorilor. Pentru obţinerea Metaxei de cinci stele se foloseşte vinul din trei soiuri de struguri uscaţi la soare, care se distilează şi se maturează minimum trei ani în butoaie de stejar. Excelenta băutură poartă încă din anul 1880 numele primului producător, Spyros Metaxas. După moartea acestuia în anul 1909, producţia băuturii a fost continuată de fiii lui, datorită cărora Metaxa a devenit un nume din ce în ce mai cunoscut. Tradiţia familiei a fost dusă mai departe în anii şaizeci de către a treia generaţie, care a construit distileria Kiffisia şi a pus bazele reţelei de distribuţie care aprovizionează la ora actuală peste 75 de ţări din toată lumea. Astfel, Metaxa se serveşte în prezent nu numai în tavernele greceşti, ci şi în restaurantele din Viena, în cluburile de la Berlin şi Praga sau în barurile new-yorkeze.


9,5 RON Vinars Jidvei 42% 50ml

Pentru a intelege mai bine aceasta categorie nu strica sa o definim, mai intai, mai ales ca sunt in continuare un numar mare de consumatori si comercianti care nu cunosc diferentele mari dintre brandy, cognac sau vinars. Astfel, cognac-ul este o bautura spirtoasa obtinuta din distilarea vinului, care se invecheste de la un an pana la 20 de ani. Denumirea de cognac nu poate fi folosita decat de producatorii din regiunea franceza cu acelasi nume. O alta regiune din Franta care produce aceeasi bautura este Bretania, insa sub numele de armagnac. De mentionat faptul ca omologul romanesc al cognac-ului este vinars-ul. Brandy este tot un distilat de vin, insa, spre deosebire de cognac, acesta se obtine din orice tip de vin chiar si amestecuri de vin sau vinuri hibride. Concentratia alcoolica minima este de 36% vol. (conform legii).


9,5 RON Vinars Zaraza 42% 50ml

Vinul materie prima pentru distilate provine din vinificarea soiurilor Feteasca regala, Rkatiteli, Cramposie, Aligote, St. emillion si Risling italian.Vinul trebuie sa fie de 7-8 % vol. alcool. Distilarea vinului se face in lunile februarie - martie (cel mult ) fara a fi tras dupa drojdie. Din dubla distilare rezulta materie prima Zaraza respectiv distilat de vin de 65 % vo. alcool, care se pune la maturare- invechire in vase mici din stejar noi cu capacitate cuprinsa intre 450-500 lt , timp de 3 ani. Distilatul invechit 3 ani, se dilueaza cu apa distilata pina la 42 % vol. alcool, se adauga cantitatea de diverse tipuri macerate , pentru ameliorarea gustului si a aromei, in urma analizei organoleptice, fizico-chimice si microbiologice a microcupajelor facute anterior. Se omogenizeaza dupa care se lasa in repaus 6 zile pentru o cat mai buna infratire, urmata de o refrigerare, care consta in racirea cupajului realizat la temperaturi de - 8 grade C , -11 grade C, pentru a conferi o catifelare a produsului. Dupa 6-8 zile cupajul refrigerat se filtreaza si se intoarce in vasele din stejar pentru o maturare de inca 5 ani , moment in care partida noua de Zaraza , dupa o filtrare foarte fina, se imbuteliaza si se eticheteaza in vederea comercializarii.


9 RON Vinars Miorita 50ml

V-aţi întrebat vreodată ce înseamnă VSOP, OX sau VS pe sticlele de coniac? Acestea sunt gradele oficiale de calitate a coniacului, stabilite de BNIC (Bureau National Interprofessionnel du Cognac). VSOP este acronimul pentru Very Special Old Pale şi înseamnă că soiurile de coniac tânăr sunt păstrate „sa îmbătrânească” cel puţin 4 ani in butoaie de lemn, insă lemnul din care sunt făcute butoaiele de coniac este mult mai batrân şi foarte bine uscat. VS înseamnă Very Special (coniac de trei stele) este acordat coniacului tânăr care este păstrat cel puţin doi ani la învechit în butoaie. XO este un alt calificativ acordat coniacului de către BNIC şi inseamnă Extra Old. Coniacul XO este învechit cel putin 6 ani, dar durata medie de îmbătrânire este de 20 de ani.


17 RON Vinars Brancoveanu XO 42% 50ml

Vinarsul Brancoveanu XO este produs după o reţetă tradiţională a vinurilor româneşti Zghihara, Crâmpoşia şi Iordana. Învechirea se face în butoaie de stejar româneşti, de tip aromatice "quercus petraea" şi "quercus robur", din zona Carpaţilor. Vinars Brancoveanu XO reflectă tradiţia şi cultura Românească printr-un gust intens, elegant şi rafinat; vrednic de a purta numele unui domnitor emblematic pentru istoria României. În 2008, Alexandrion Grup România a obţinut, pentru Vinars Brancoveanu, Vinalies d'Or Troffee, cea mai înaltă distincţie din categoria "Eau de vie de vin, brandy, coniac", în cadrul concursului "Vinalies Internationales”, de la Paris, Franţa.


33 RON Armaniac Bas Lheraud XO 40% 50ml

Primii care au inventat brandy-ul au fost negustorii olandezi si englezi, care faceau comert in zona Canalului manecii, nasterea lui a fiind o pura intamplare de prin secolul XVI, atunci cand acestia, ca sa faca mai mult loc pe corabiile lor, au decis sa distileze vinurile si sa le recompuna apoi prin adaos de apa la destinatie. Clientii insa, incantati de gustul distilatului, au hotarat sa-l cumpere asa. Numele brandy isi are originera in acel produs recompus prin amestecul ditilatului cu apa, pe care olandezii l-au denumit "Brandewijn", echivalenltul englezescului "burned wine" ("vin ars"). Un secol mai tarziu, locuitorii provinciei Cognac incep sa faca dubla distilare a vinului, reducand si mai mult apa din vin, bautura rezultata pastrand totusi aroma si buchetul vinului din care provenea. Tot din pura intamplare, se descopera ca distilatul isi imbunatateste calitatile in timp, in contact cu lemnul de stejar. Dupa un timp, "vinul ars" incepe sa fie cautat si consumat fara adaos de apa, primind numele de "Cognac", dupa zona in care era produs. In 1909 este semnat primul decret pentru protectia numelui Cognac si a modului de fabricare a bauturii. Potrivit acestuia, numele de Cognac va fi purtat numai de bauturile alcoolice produse din anumite soiuri de struguri, din zone precis indicate de lege. Bautura putea fi obtinuta numai prin tehnici autorizate, respectan-du-se procedeul de dubla-distilare in alambicuri de cupru si pastrarea in butoaie de stejar pentru o perioada stabilita de timp. Armagnacul este mai vechi decat coniacul fiind produs in Franta din secolul XIV. Exista cateva deosebiri intre coniac si armagnac pornind de la procesul de distilare, la armagnac facandu-se o singura distilare. Armagnacul este pastrat mai mult timp in butoaie de stejar negru. Datorita distilarii o singura data, armagnacul are un continut mai mic in alcool dar are un gust mult mai robust, cu arome mult mai tari, o parte din acestea pierzandu-se la coniac prin dubla distilare.


8 RON Bitter Unicum 40% 50ml

Cu o poveste fascinanta si cu o reteta secreta ce dateaza de secole, Zwack Unicum este un digestiv, care va ofera tot confortul dupa o masa copioasa. La sfarsitul secolului al XVIII-lea, la curtea imperiala a Habsburgilor, Dr. Zwack a inventat o bautura ce se numeste Zwack Unicum. Totul a pornit de la faptul ca, dupa un ospat imperial, suveranul Iosif al II-lea si-a exprimat, in prezenta doctorului sau, regretul ca nu mai poate gusta in continuare bunatatile de pe masa. Astfel, doctorul Zwack i-a oferit o bautura din plante. Incantat, imparatul a exclamat: "Acesta este un unicat!", si asa i-a ramas numele si in ziua de azi. In Ungaria, tara de origine a acestei bauturi, Unicum este consumat atat simplu, cat si in cocktailuri.


8 RON Bitter Jagermaister 35% 50ml

Bautura germana recunoscuta pentru gustul sau unic. Compania Mast-Jagermeister produce exclusiv Jagermeister, iar ingredientele necesare fabricarii bauturii germane sunt livrate din toate colturile lumii, de cateva ori pe an, la fabrica din Wolfenbuttel, singura unde se produce Jagermeister. Sortate in urma unui sever control calitativ, ingredientele sunt cantarite conform retetei originale, iar blending-ul rezultat este maturat in butoaie de stejar, timp de 12 luni. Prin intermediul acestui proces de un an, bautura capata un gust unic, nici prea amar, nici prea dulce, dar foarte aromat si cu o concentratie de alcool de 35%. Pentru a putea fi savurata cât mai bine, se recomanda ca bautura Jagermeister sa fie consumata ca ice cold shot. Totodata, iubitorii marcii o pot savura si sub forma de mixuri si cocktailuri extrem de variate. Scurta istorie Cea mai cunoscuta bautura alcoolica a Germaniei, Jagermeister a fost lansata in anul 1935, avand la baza reteta lui Curt Mast. In 1964, brandul a pasit pentru prima data dincolo de granitele Germaniei, intrand pe piata olandeza. Tarile Benelux constituie si în prezent o piata importanta pentru Jagermeister. Din 1966 a patruns si pe piata din Italia, cea de-a doua mare piata la nivel international pentru lichiorurile din plante. Prima sticla de Jagermeister a traversat Atlanticul în 1971, incepand astfel o istorie incununata de succes pe meleaguri americane. In prezent, Jagermeister este distribuit in peste 80 de tari din intreaga lume si este considerat a fi cel de-al noualea cel mai vandut brand de bauturi alcoolice de pe toate meridianele, potrivit clasamentului “Top 100 Premium Spirit Brands Worldwide“, intocmit de Impact International



Lichior

10 RON Baileys Irish Cream 17% 50ml

Ce este lichiorul ? Liciorurile sunt baututi alcoolice preparate pe baza de alcool etilicrafinat , zahar , sucuri de fructe , extracte si macerate de plante si fructe ,arome si coloranti alimentar. Dintre acestea apa , alcoolul si zaharulformeaza “corpul “ propriu zis al lichiorului , celelalte ingrediente servesc laaromatizarea gustative si olfactiva ( esente , distilate si macerate de plantesau fructe ) precum si pentru culoare ( caramel si coloranti ) . Ele se preparaca lichioruri aperitiv , cu o concentratie alcoolica in jur de 35 % vol. alcoolsi 10 % zahar si lichioruri desert cu 20-40 % vol. alcool si 20-35 % zahar.Lichiorurile isi au originea in Italia secolului ai XIII-lea , unde nu eraualtceva decat medicamente indulcite.Cuvantul “lichior” provine dinitalienescul liquore (lichid).Primul producator cunoscut de lichioruri a fostmedicul mai multor papi , Arnoldus Villanovanus.


11 RON Drambuie 40% 50ml

Un lichior scoțian preparat din whisky, miere, ierburi și condimente. Aroma dominantă pe care o percepi imediat este clar cea de miere. Numele său pare să provină din scoțiana veche și anume din expresia “an dram buidheach”, care înseamnă “băutura care te satisface”. S-a comercializat prima dată în 1910, în Edinburg, unde s-au vândut în primul an doar 24 de sticle, conform atestărilor. Șase ani mai târziu însă, Drambuie a devenit primul lichior acceptat în colecția de băuturi a Casei Lorzilor.


9 RON Carolans – Irish Cream 17% 50ml

Carolans este produsa in Irlanda, din cele mai bune ingrediente, inclusiv din frisca proaspata, spirtoase irlandeze de calitate si whisky irlandez, gustul sau unic, cu o nota subtila de miere, distingandu-l de majoritatea competitorilor sai.



Rom

5 RON Jamaica 37,5% 50ml

De unde vine romul Romul e rege în insulele din Caraibe, mari cultivatoare de trestie de zahăr. Cele mai faimoase sunt romurile de Jamaica, Barbados, Cuba, Martinica, Guyana și Puerto Rico. Rom se mai produce și în Brazilia (celebra cachaca, romul neînvechit folosit pentru caipirinha), Statele Unite sau Australia.


8 RON Bacardi Oro 37,5% 50ml

Când ai doar un ochi, un cârlig în loc de mână și un papagal pe umăr, ai nevoie de rom pentru a ataca și jefui o corabie. Făcut celebru de pirați, romul își continuă azi lupta de cucerire a fiecărui pahar. De la umilele începuturi când era distilat de sclavii din Caraibe, romul a ajuns azi regele cocktail-urilor. Bauturi-nobile.ro te invită să cunoști un adevărat amiral al băuturilor alcoolice. Află totul despre istoria romului, descoperă cum se produce și care sunt cele mai faimoase mărci de rom


9 RON Bacardi Superior 37,5% 50ml

Istoria Romului Din fragedă pruncie omenirea a descoperit în trestia de zahăr o metodă sigură de a se simți bine. Anticii indienii și chinezi sigur scoteau alcool din tulpinile dulci; în Malaezia, vârsta vinului de trestie de zahăr se socotește în milenii. Prin secolul14, Marco Polo a lăudat o băutură din trestie de zahăr care i-a fost servită în Iran. Strămoșul direct al romului a apărut pe plantațiile de trestie de zahăr din Caraibe prin secolul 17. Sclavii de aici au descoperit că puteau scăpa de grijile zilnice dacă fermentau melasa cu apă. Primele romuri erau foarte aspre, greu de băut, și de aceea purtau porecla de Kill-Devil, mai rele decât diavolul. Cine a nășit romul Prin asprimea și tăria sa, romul timpuriu îi provoca pe consumatorii fideli la petreceri sălbatice, extrem de zgomotoase. Aceste chefuri-monstru erau numite în argoul englezesc rumbustion sau rumbullion (zarvă, scandal). Prin prescurtare, s-a ajuns la rum. Odată descoperit în Caraibe, romul a ajuns repede în America, unde a devenit o mare afacere. În New England, se producea suficient rom pentru ca fiecare suflet să aibă parte de 14 litri de băutură alcoolică pe an. Mai mult, romul din Rhode Island a ajuns să fie folosit drept monedă de schimb, în paralel cu aurul. Sclavii romului Nevoia de zahăr și de melasă pentru producerea de rom a dus la apariția temutului “triunghi al scavilor”. Mai întâi melasa era dusă în New England și schimbată pe rom. Romul era dus apoi în Africa de Vest și dat pe sclavi. În final, milioane de africani au fost duși în Caraibe, în America de Sud sau în coloniile americane ca să lucreze pe plantațiile de trestie de zahăr.



Cafea

5.5 RON Expresso Moak 25ml

Istoria cafelei Chiar daca Homer si unele vechi legende arabe fac referire explicita la o misterioasa bautura neagra si amara cu certe calitati de stimulare a starii de veghe, este aproape unanim acceptata teza descoperirii cafelei, pe baza de observare empirica, de catre un pastor etiopian, in jurul anului 850 d.Hr. Mai concret, un anume Kaldi (sau, dupa alta grafie, Khalid) a remarcat ca, in mod aparent straniu, caprele sale devin din cale-afara de jucause dupa ce mananca boabele rosiatice ale unui arbust oarecare ce crestea pe platourile inalte, specifice estului Africii. Caprarul a gustat el insusi boabele, constatand aceleasi efecte. Excesiv de bine dispus, a comunicat si altora descoperirea sa, fapt pentru care arbustul de cafea a inceput sa fie cultivat intensiv in toate zonele locuite de arabi, care au rafinat progresiv procesul de consum, dupa ce au prajit si au fiert pudra astfel obtinuta. Rezultatul a fost potiunea magica numita qahwa, folosita mai intai de calugari si de alti clerici care, cu ajutorul ei, puteau ramane treji in timpul indelungilor rugaciuni islamice din perioada Ramadamului. Singura abatere de la versiunea oficiala a genezei cafelei o reprezinta povestea arabului yemenit Omar care, izgonit in desert de tribul sau, a supravietuit mancand fructele fierte ale unui arbust necunoscut. Cum in apropiere se gasea orasul Mecca, considerat sfant de catre mahomedani, faptul a fost considerat o minune, un semn divin. Totusi, initial, unii lideri religiosi au acuzat cafeaua ca fiind un elixir necurat, ce confera puteri diavolesti, numai ca, sub presiunea consumului curent si in curs de extindere in randul castelor dominate, si-au modificat radical conceptia, binecuvantand «darul dumnezeiesc».


5 RON Cappuccino Moak 150ml

Mituri despre cafea De-a lungul celor mai bine de 1000 de ani de cand se cultiva, licoarea care ne trezeste dimineata a starnit numeroase controverse din cauza efectelor sale asupra organismului uman si a dat nastere mai multor mituri pe care, in continuare, vom incerca sa le elucidam. Cafeaua te trezeste din betie, fiind indicata in cazul mahmurelii Aceasta afirmatie este falsa, deoarece cafeaua inrautateste simptomele mahmurelii, in loc sa le diminueze, intrucat accentueaza deshidratarea organismului. Cafeaua dauneaza organismului Dimpotriva, consumata cu moderatie, cafeaua are efecte benefice dovedite. Imbunatateste memoria, ajuta la digestie, are rol energizant si scade riscul aparitiei bolilor la ficat. De curand, s-a descoperit, chiar, ca acesta bautura ar fi secretul longevitatii. Mitul conform caruia cafeaua afecteaza inima a fost demontat recent de o serie de studii care demonstreaza ca nu exista o legatura directa intre consumul de cafea in cantitati moderate, si bolile cardiovasculare. Cafeaua are efect energizant Corect, dar daca este consumata in cantitati mari, cantitatea de cofeina necesara producerii acestui efect energizant creste, ceea ce poate provoca dependenta. Cafeaua turceasca este mai sanatoasa Exista dovezi conform carora, cu cat fierbem mai mult cafeaua, cu atat riscam sa creasca valorile colesterolului din sange, prin urmare, aceasta afirmatie este una falsa.


6 RON Espresso Macchiato 30ml

Diferenta intre diversele tipuri de bauturi pe baza de cafea si numele lor este usoara daca stii cum sunt facute, cat de mult lapte este pus in ele si cum sunt servite. Noi te ajutam cu un ghid al celor mai cerute feluri in cafenele, astfel incat data viitoare cand iesi la o cafea sa nu mai sovai in fata meniului. Aproape toate cafelele bune pornesc de la acelasi shot de espresso. Macchiato este o varinata care pastreaza taria cafelei, dar adauga deasupra o spuma matasoasa de lapte, care sa taie din intensitatea aromei de cafea. Numele sau inseamna in traducere “marcat” si se refera la lingurita de spuma de lapte care este adaugata deasupra licorii puternice si aromate.


6,5 RON Latte Macchiato 200ml

O istorie a cafelei. Isoria cafelei este la fel de bogata ca insasi cafeaua, datand de mai mult de 1000 de ani. In Occident, istoria cafelei incepe acum trei secole, dar in Orientul Mijlociu ea este consumata de toate paturile sociale inca din vechime. Prima referinta la cafea, din surse inregistrate, dateaza din secolul al IX-lea, dar cu multe secole inainte, existau multe legende arabe despre bautura misterioasa si amara cu puteri stimulatoare. Primele plante de cafea au fost aduse pe coastele Marii Rosii din Africa.La inceput cafeaua era considerata aliment si nu bautura. Triburile est-africane macinau boabele crude de cafea si prin amestecarea cu grasime animala obtineau o pasta pe care o modelau sub forma de bile. Acestea erau consumate de razboinicii tribului pentru a avea mai multa energie in timpul luptelor.


6,5 RON Frappe 200ml

Frappe -ul de cafea este o bautura racoritoare ideala pentru zilele calduroase de vara, insa si pentru momentele cand vrei sa te bucuri de o bautura delicioasa care sa constina si cafea. Iata cateva sfaturi pentru a pregati un frappe delicios.


6 RON Ciocolata calda Moak 150ml

Proprietăți afrodiziace[modificare] Cultura populară romantică a atribuit ciocolatei proprietăți afrodiziace puternice, adeseori fiind asociate plăceri senzuale provocate de consumul acesteia. De asemena componența de natură grasă și zaharoasă a ciocolatei stimulează hipotalamusul, inducând o senzație plăcută, cu efect asupra nivelului serotoninei.[11] Deși serotonina are un efect stimulator, în cantități mari aceasta este transformată în melatonină care duce la o reducere a apetitului sexual.


6 RON Ceai Althaus 200ml

Verde, fructe, negru, menta Ceaiul are o istorie de aproape 5000 de ani. In acest timp au aparut multe sortimente care sunt "cercetate de putini", cu adevarat specialisti. In zilele noastre vorbim de 3000 de sortimente diferite de ceaiuri numai in China. Expertii in ceaiurile Althaus au ales din acesta varietate un sortiment unic pentru Gastronomie si hoteluri. Fiecare ceai reprezinta caracteristici tipice zonei de provenienta, in functie de forma frunzelor si timpului recoltarii, atat la gust, aroma si culoare. In acest fel experienta gustului deosebit a sortimentelor de ceai, devine o savore a calitatii. Putina istorie Ceaiul a ajuns pentru prima datã în Europa în anul 1610, adus de o companie comercialã olandezã. În 1636 a ajuns în Franta, în 1638 în Rusia si în 1657 în Germania. O cunoscuta legendã spune cã Bodhidharma {(470-534) este considerat cel de-al douazecisioptelea patriarh al Budismului indian si primul patriarh al Budismulului Zen chinezesc pe care îl fondeaza în anul 526}, medita de cinci ani ca sã atingã "trezirea interioarã" când, slãbind vigilenta, a adormit. Pentru a se pedepsi si pentru a rãmâne mereu cu ochii deschisi îsi tãie ploapele. În locul unde acestea cãzura iesi în scurt timp o tulpina care se transformã în planta de ceai. Un schimb de replici intre Lady Astor si Mister Churchill in Casa Parlamentului Lady Astor (furioasa): Mister Churchill,daca as fi fost sotia d-vstra, v-as fi otravit ceaiul. Churchill: Madam,daca as fi fost sotul d-vstra, cu siguranta l-as fi baut.



Fresh-uri/Limonade

8.5 RON Fresh 250ml

Portocale, mar, morcov, grapefruit, telina, ghimbir AŞADAR, ESTE BUN SUCUL DE FRUCTE? Da. Cu condiţia să fie preparat acasă din fructe proaspete. Nu uitaţi că sucul nu este atât de bun precum fructele integrale. Prin prelucrare, fructele pierd o cantitate apreciabilă de fibre alimentare, vitamine, antioxidanţi. În plus, prin stoarcere enzimele sunt inactivate. Iar sucurilor de fructe din comerţ li se adaugă antioxidanţi, conservanţi, zaharuri, îndulcitori chimici, îngroşători. Totodată, în volumul amintit mai sus, profesorul doctor Gheorghe Mencinicopschi atrage atenţia că "sucurile de fructe au index şi încărcătură glicemică mai mari decât ale fructelor din care au provenit, stimulând suplimentar pancreasul endocrin".


6 RON Limonada 250ml

Limonada cu zahar poate sa reduca stresul si agresivitatea, arata studiile cercetatorilor americani. Se pare ca atunci cand suntem la capatul rabdarii, avem nevoie de ceva dulce pentru a ne calma. Vestea nu este buna pentru cei care vor sa urmeze o dieta, insa leacul poate functiona daca in anumite momente ai nevoie de relaxare. Cercetatorii de la Universitatea din Ohio cred ca efectul calmant se datoreaza glucozei, care furnizeaza creierului energie, informeaza Science Daily. Pentru a-ti controla impulsurile agresive, ai nevoie sa te controlezi, iar acest lucru consuma foarte multa energie. Glucoza ofera creierului energia de care ai nevoie pentru a te controla, explica Brad Bushman, profesor de comunicare si psihologie la Universitatea din Ohio. Limonada poate fi insa folosita drept calmant doar pe termen scurt, deoarece efectul nu apare decat pe moment. Mai multe studii au aratat ca persoanele care au un nivel scazut de glucoza in sange sunt mai agresive si mai putin dispuse sa ii ierte pe altii daca gresesc


9 Lei Limonada cu menta 250ml

Limonada cu zahar poate sa reduca stresul si agresivitatea, arata studiile cercetatorilor americani. Se pare ca atunci cand suntem la capatul rabdarii, avem nevoie de ceva dulce pentru a ne calma. Vestea nu este buna pentru cei care vor sa urmeze o dieta, insa leacul poate functiona daca in anumite momente ai nevoie de relaxare. Cercetatorii de la Universitatea din Ohio cred ca efectul calmant se datoreaza glucozei, care furnizeaza creierului energie, informeaza Science Daily. Pentru a-ti controla impulsurile agresive, ai nevoie sa te controlezi, iar acest lucru consuma foarte multa energie. Glucoza ofera creierului energia de care ai nevoie pentru a te controla, explica Brad Bushman, profesor de comunicare si psihologie la Universitatea din Ohio. Limonada poate fi insa folosita drept calmant doar pe termen scurt, deoarece efectul nu apare decat pe moment. Mai multe studii au aratat ca persoanele care au un nivel scazut de glucoza in sange sunt mai agresive si mai putin dispuse sa ii ierte pe altii daca gresesc



Racoritoare

5.5 RON Pepsi 250ml

Mirinda, Montain Dew, 7up, Everest, Pepsi light, twist Adevărata Poveste: Pepsi vs Coca-Cola[modificare] Coca-Cola a fost întotdeauna o companie tradițională, care a pus foarte mare preț pe vechile valori familiale promovate în micile orașe din Statele Unite ale Americii. Formula acestei băuturi are numele de cod Merchandise 7x și a rămas aceeași încă din anul 1886 păzită sub cele mai înalte norme de securitate. O cu totul altă imagine a promovat compania rivală: tinerii și neliniștiții de la Pepsi. Aceștia și-au propus sa devină brandul celor tineri și la modă. Au pătruns pe piață la sfârșitul anilor ’60 și cu toate că intrarea lor s-a făcut cu mare tam-tam, la sfârșitul anilor ’70 la o sticlă de Pepsi se vindeau două de Cola. În 1976 Pepsi a lansat o îndrăzneață și foarte bine gândită campanie numită: « The Pepsi Challenge ». în printurile acestei campanii erau aleși niște oamenii care erau rugați să facă un blând test între cele două băuturi: Pepsi și Cola. Reluat de mai multe ori acest test a dovedit că oamenii care au fost testați au preferat gustul Pepsi pentru că era mai dulce decât tradiționalul Cola. Campania a avut un mare efect asupra vânzărilor companiei Pepsi astfel încât în anii ’80 se făcea din ce în ce mai mult un transfer de consumatori de la Coca-Cola la Pepsi. O problemă destul de serioasă pentru conducerea Coca-Cola, Roberto Goizueta, care în condițiile actuale era forțat să găsească o soluție rapidă și eficientă. Astfel, cei de la departamentul de R&D au găsit o nouă formulă care, la teste, a demonstrat că ar fi preferabilă celei existente pe piață. Compania a investit 4 milioane de dolari în cercetări de piață. Aceste cercetări au durat 3 ani și au arătat ca dintr-un eșantion de 200.000 de oamenii mai mult de jumătate preferau gustul cel nou în locul celui vechi. Pepsi și-a continuat ascensiunea atribuind și o imagine, un simbol campaniei lor. O imagine care să le dea strălucire și pe care au găsit-o în persoana celebrului cântăreț Michael Jackson, aflat în plină ascensiune la vremea respectivă. Energia lui de care dădea dovadă în concerte deborda tinerețe și inspira succes. Așa că: Pepsi pe lângă faptul că dăduseră lovitura cu noul gust, acum mai erau și susținuți de regele pop. Anul 1985 a fost unul dramatic de-a dreptul pentru Coca-Cola, de la care toată lumea aștepta o reacție care să surprindă. Deși pe piața mondială, Coca-Cola se afla încă în fruntea clasamentului, în Statele Unite începea să piardă tot mai mult teren în fața celor de la Pepsi. Acesta a fost momentul în care Roberto Goizueta a decis să lanseze « Noua Coca-Cola ». Vechile sticle au fost retrase de pe piață și formula băuturii a fost înlocuită în mod oficial după 95 de ani de existență pe piață. Conducerea de la Pepsi au văzut această decizie ca o situație de panică în interiorul Coca-Cola. Și într-adevăr nu a avut nici pe jumătate succesul scontat. Cei 4 milioane de dolari cheltuiți pe cercetarea de piață au fost o investiție total neinspirată. Mai mult decât atât, nostalgici au înființat o asociație a vechilor consumatori care protestau împotriva faptului că băutura lor preferată a fost scoasă de pe piață. Asociația și-a atras în jur de 9000 de membri. Au existat cazuri când colecționarii de sticle de vin făceau rost pe sub mână de vechile sticle de Coca-Cola pe care le vindeau la un preț premium. După două luni de la lansare, compania a început să primească în jur de 1500 de reclamații pe zi din cauza noului gust de cola. Statistica a confirmat încă o dată faptul că decizia celor de la Coca-Cola a fost un gest total neinspirat, având în vedere că 70% dintre consumatori nu agreau noua Cola, iar 80% criticau aspru decizia schimbării. Opinia publică a învins într-un final și Goizueta a luat decizia să reintroducă binecunoscutul gust de Cola pe piață sub denumirea: «Classic Coke». Compania a pierdut o mulțime de clienți loiali, în timp ce Pepsi a câștigat un segment de piață de peste 5%. Pentru prima dată în istorie Pepsi a avut câștig de cauză în fața liderului pe piața de soft drink și ofensiva continuă, având în vedere noua campanie Pepsi.


5 RON Prigat nectar 250ml

Nectarurile se referă la sucurile cu conținut de fruct între 50% și 99%. Există și cazuri în care conținutul de fruct poate fi mai mic, în funcție de tipul de fruct.


4,5 RON Lipton 250ml

Lipton - de peste un secol, expertul in ceai Lipton este marca de ceai numarul 1 in lume, detinand pozitia de lider global pe piata ceaiurilor calde. In spatele succesului mondial al marcii Lipton - datorat calitatilor sale si experientei expertilor Lipton in cultivarea ceaiului si amestecul frunzelor de ceai - se afla o istorie de peste 100 de ani. Lipton, prima marca de ceai de renume international, a fost creata la sfarsitul secolului XIX de catre intreprinzatorul britanic Thomas Lipton. In acea vreme, cand ceaiul era o bautura rara si exclusivista, Thomas Lipton a avut viziunea de a face din ceai un produs accesibil tuturor, la un pret acceptabil si de o calitate garantata. Pentru a aduce ceaiul "de pe plantatie, direct in ceasca", el a inceput productia de ceai Lipton in 1893, selectand cele mai bune varietati de ceai din lume. In 1895, a devenit furnizorul oficial de ceai al Curtii Angliei, iar dupa numai cativa ani de la inceperea productiei de Lipton, ceaiurile sale aveau deja un mare succes in Marea Britanie si SUA. La varsta de 48 de ani, Thomas Lipton a primit titlul de Sir de la regina Victoria a Marii Britanii. Pentru Lipton lucreaza 40 de degustatori de ceai In prezent, ceaiul Lipton este comercializat in peste 110 tari. Cu binecunoscutul sau logo – rosu, din spatele caruia se intrevede un soare stralucitor pe fond galben - Lipton este foarte popular in Europa, America de Nord, Orientul Mijlociu, Africa si unele zone din Asia. Lipton este una dintre putinele marci care opereaza propriile plantatii de ceai si institute de cercetare. Ceaiul obtinut pentru producerea Lipton provine atat de pe aceste plantatii – care au o suprafata insumata de peste 18.000 de hectare - cat si din alte 30 de locatii, amplasate in tari precum Sri Lanka, Kenia si India.


10 RON San Pellegrino (minerala) 750ml

San Pellegrino este un exceptional ambasador al stilului italian in lume, stralucind cu esenta spiritului italian, eleganta si stil fara prea mult efort. Nu este ca orice apa, este o adevarata experienta, avand ca valori dragostea pentru mancare, dragostea pentru familie, eleganta si stilul. San Pellegrino a fost achizitionata de Nestle Waters in anul 1997.


9 RON San Pellegrino (minerala) 500ml

Apa minerala San Pellegrino izvoraste din Alpii Italieni, din orasul Bergamo situat la 25 de km de orasul Milano. San Pellegrino este produsa de peste 600 de ani. Leonardo Da Vinci a vizitat orasul San Pellegrino, a examinat “miraculoasa apa” scriind si un tratat pe aceasta tema.



Energizant


Cocktailuri alcoolice

11 RON Gin Tonic 200ml

Gin, apa tonica Istoria cocktailurilor Combinarea băuturilor, cu scopul de a obţine un amestec mai plăcut pentru cerul gurii şi capabil să, pună în valoare carecteristicile organo­leptice ale fiecărui ingredient, nu este o noutate a ultimelor secole. Ro­manii obişnuiau să consume la banchetele lor băuturi obţinute prin amestecarea vinurilor din diferite regiuni ale imperiului cu mirodenii, arome şi esenţe de toate felurile. Câteva secole mai târziu, amestecurile de esenţe alcoolice făceau parte din formulele alchimiştilor aflaţi în căutarea elixirului de viaţă lungă.


14 RON Mojito 200ml

Rom, lime, apa mineral După alte opinii, cuvântul cocktail ar deriva dintr-un termen identic, existent în limbajul popular englezesc din secolul al XVIII-lea, folosit pentru a denumi caii metişi, adică nu de rasă pură, cuvânt care, mai târziu, a fost folosit, prin extensie, la băuturile amestecate. O altă poveste spune că acest cuvânt ar deriva de la cock-ale, un amestec alcoolic stimulant care era dat cocoşilor înainte de lupte, pentru a-i face mai curajoşi: aceasta pare una dintre teoriile cel mai des acceptate. Tot referitor la cocoşii de luptă, o legendă spune că aşteptata căsătorie dintre o fată din Baltimore, pe nume Bessie, şi iubitul său a fost împie­dicată de tatăl tinerei, un hangiu rău la suflet care era stăpânul unui cocoş foarte frumos, într-o zi, pasărea dispăru şi hangiul îi promise preten­dentului la mâna fetei că va fi de acord cu căsătoria doar dacă îşi va găsi cocoşul atât de mult iubit. Aşa s-a şi întâmplat. Ca să sărbătorească apropiata ei nuntă, ca şi regăsirea cocoşului, tânăra Bessie a preparat o băutură pe bază de lichioruri diferite, viu colorate, căreia i-a dat numele de cocktail. după aspectul păsării regăsite.


14 RON Cuba Libre 200ml

Rom, lime, cola Cuba Libre (în traducere Cuba liberă) este un cocteil preparat din Coca-Cola, limetă și rom. Acest cocteil este numit deseori Rom și Cola. Bacardi afirmă că sunt deținătorii originalului, în timp ce unii îl atribuie celor de la Havana Club. Atât cocteilul, cât și numele său, rămân politic semnificative, din cauza istoriei și situației actuale dintre Cuba și SUA. Cuba Libre este uneori numită „Mentirita” („minciunică”) de exilații cubanezi, cu referire la faptul că țara nu este liberă sub guvernul comunist al lui Fidel Castro.


12 RON Jager cola 200ml

Jager., cola O ultimă legendă spune că, la New Orleans, Antoinette Peychaud, far­macistă de origine franceză, servea în prăvălia sa o băutură alcoolică, foarte amară, folosind un pahar care, prin forma sa asemănătoare cu un suport pentru mâncat ouăle fierte, îl numea coquetier. Termenul a fost, ulterior, adaptat la limba engleză, devenind cocktayişl, mai apoi, cocktail. Adevărata poveste a fost. probabil, alta, mai puţin elaborată, care spune că termenul provine din francezul coquetel care, la Bordeaux, pe la jumătatea secolului al XVIII-lea, desemna un amestec mai special, pe bază de vin la care se adăugau lichioruri şi distilate. Indiferent dacă sunt legende sau adevăruri, un lucru este sigur şi anume faptul că, încă din secolul al XlX-lea, au existat experţi şi amatori pricepuţi în prepararea şi consumarea cocktailurilor.